Ystads Kiropraktor Klinik

Produkter

På kliniken säljer vi produkter från Gladiator Therapeutics CRYODERM® och FLEXVIT.

Gladiator Therapeutics

Vår nya världsnyhet! Kliniken är ‘Agent of Sweden’ och är de enda som säljer produkterna i Sverige.

De patenterade enheterna från Gladiator Therapeutics förbättrar blodcirkulationen och minskar inflammation och smärta på ett säkert sätt. Genom att förbättra kroppens cirkulation ger Gladiator-enheten bättre blodflöde, vilket kan påskynda läkningen av kroniska sår och återhämtningen efter operationer. Produkterna verkar genom infraröd stimulering, läs mer HÄR.

CRYODERM®

Det är vår absoluta bästsäljare!

“ISKALL”

Ger snabbverkande, djupt penetrerande, långvarig smärtlindrande kylterapi. Kliniskt beprövad CRYODERM® är idealisk för:

• Smärta i rygg, nacke och axlar
  • Muskelömhet, stumma muskler, muskelkramp
  • Benkramp, neurom, neuropati och plantar fasciit
  • Artritiska ben- och ledtillstånd, bursit och tendinit
  • Tennisarm
  • Smärta i handled, höft, knä, fot, häl och fotled
  • Stukade ligament

Vätskan innehåller bara naturliga ingredienser

Arnica – För att minska blåmärke, svullnad, ödem och hematom.

Boswellia – För antiinflammatoriska och antiartritiska effekter. Minskar svullnad och ökar rörligheten.

Eukalyptus – För dess värmande och antibakteriella egenskaper.

Ilex – För att lossa leder och minska svullnad.

Mentol – För att aktivera perifera kylreceptorer.

MSM – En essentiell hälsosam vävnad som finns i lederna. ‘Tillförd topisk MSM ger en stickande känsla’.

Pepparmyntsolja – För dess bedövningsegenskaper samt stimulerande av kärl- och lymfsystemet. Oljan ger en ‘rinnande’ kall känsla.

Renat vatten – Kemisk fri genom omvänd osmos.

SD-Alcohol 39-C – Ett naturligt destillerat kornalkohol – endast för utvärtes bruk!

Flexvit

FLEXVIT’s träningsband har egenskaper som överträffar de traditionella gummibanden. Den patenterade vävningen kapslar in gummimaterialet vilket gör dem skönare att hålla i och skonsammare mot huden. De är också extremt hållbara. Den längre livslängden gör dem än mer prisvärda. De tar liten plats och kan användas överallt. Passar lika bra för rehab, fitness som för elitidrott. Träningskort med övningsexempel medföljer i förpackningen.